Monday, April 26, 2010

Sedang memandu pagi tadi menghantar mak, Iwan, Nabihah, Khadijah dan Tasnim ke sekolah, dengar sketsa ni di radio.


DJ: Baiklah hari ini kita akan menemuramah seorang pakcik yang merupakan seorang pengembala kambing biri-biri yang berjaya.

Baiklah, pakcik, saya nak tanya, emmm kambing pakcik ni biasanya berjalan berapa jauh sehari?

Pakcik : Yang mana? Yang mana? Hitam ke putih?

DJ : Emm yang putih.

Pakcik : Oooh yang putih dalam 6 km sehari.

DJ : Yang hitam?

Pakcik : Emm yang hitam pun sama juga.

DJ : Oooh sama la ye. Baiklah pakcik, saya nak tanya, kambing pakcik ni biasanya makan rumput berapa banyak sehari?

Pakcik : Yang mana? Hitam ke putih?

DJ : Yang hitam, pakcik.

Pakcik : Oooh yang hitam tu dalam 4 kg la lebih kurang.

DJ : Oooh. Yang putih pakcik?

Pakcik : Yang putih jap pakcik pikir. Emm sama la juga.

DJ : Oooh sama la ye pakcik. Key pakcik, kita ada masa lagi. Saya nak tanya pakcik ni.

Pakcik : Tanya, tanya. Jangan tak tanya.

DJ : Kenapa setiap kali saya tanya pakcik bezakan antara yang hitam dan putih ye padahal sama je.

Pakcik : Yang mana? Yang mana? Hitam ke putih?

DJ : Bukan, bukan pakcik, saya tanya kenapa pakcik bezakan yang hitam dan putih padahal jawapan dia sama je.

Pakcik : oooh mestilah kene bezakan sebab yang hitam tu pakcik yang punya.

DJ : Ooooh patutlah. So yang hitam tu pakcik yang punya. Jadi yang putih tu?

Pakcik : Yang putih tu pun sama la, pakcik juga yang punya.

Apa punya biol la pakcik ni. Hihi. Sekian sahaja dari Radio drkadir.blogspot.com. Jumpa lagi. Wassalam. 

No comments: