Sunday, November 30, 2008

PERUBATAN 2008/2009

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaykum dan salam sejahtera buat semua.

"Ingatlah ketika mana TuhanMu berkata kepada Para Malaikat: Sesungguhnya aku telah jadikan manusia sebagai khalifah di muka bumi. Para Malaikat menyoal, apakah Engkau Tuhan kami akan jadikan di atas bumi itu suatu makhluk yang sering melakukan kerosakan di atasnya dan saling menumpahkan darah, padahal kami Malaikat ini sentiasa memujiMu dengan pujian dan mensucikanMu. Allah berfirman: sesungguhnya Aku lebih mengetahui menjangkau apa yang tidak kamu ketahui"

(Al Baqarah:30)

"Ia (iaitu kepimpinan) adalah amanah dan di akhirat ia menjadi kehinaan dan penyesalan kecuali mereka yang mengambilnya dengan hak dan melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan di dalamnya.”

(Riwayat Muslim)

Alhamdulillah Mesyuarat Agung PERUBATAN kali keenam dapat dilangsungkan dengan jayanya dan kepimpinan PERUBATAN sesi 2008/2009 telah selamat dilantik. Moga Wafi dan sahabat-sahabat yang lain dapat melaksanakan amanah kepimpinan ini dengan baik dan moga menjadi medan terbaik untuk berkhidmat dan berbakti untuk masyarakat pelajar perubatan di perlembahan nil ini insyaAllah.

Tahniah buat kalian.



Jazakumullah khairan kathiraa...

No comments: