Sunday, February 1, 2009

Kembali lagi... :)

Assalamualaykum warahmatullah...

30 Januari - 14 Februari 2009

Seluruh pelajar-pelajar perubatan di bumi Mesir kembali bercuti 'winter break' oh terkecuali kepada adik-adik di iskandariah, saya sendiri kembali bercuti selepas baru tiga minggu memulakan persekolahan di tahun enam. Ramai yang bertanya mengapa blog ini tidak di'update' walau sudah balik ke Mesir, masih di awal tahun, dan sudah tidak lagi bergelar presiden PERUBATAN. Walau apapun faktor yang memungkinkan saya tidak sibuk lagi pada tahun ini namun pada hakikatnya saya tetap seperti dahulu, masih mahu menggunakan masa yang ada dengan sebaiknya untuk diri dan orang sekeliling. Permulaan di tahun enam memberikan cabaran dan kesibukan yang tersendiri. Kuliah enam hari seminggu hanya memberikan saya hari Jumaat untuk saya melakukan apa-apa perancangan hari minggu, selebihnya saya akan ke kuliah seawal 7:30 pagi dan pulang kira-kira pukul 3 petang.

Apapun, mungkin faktor lain yang tidak memungkinkan saya mengupdate blog ini dengan lebih awal adalah kurang idea di kala ini. hihi macam-macamlah. InsyaAllah saya akan cuba mengupdate sekerap mungkin selepas ini.

So, setakat ini je la buat permulaan ya, buat masa sekarang saya masih sibuk menelaah pelajaran O&G dan Surgery ini. Masih baru berkenalan dan cuba untuk serasi, insyaAllah berkat usaha dan doa dari semua, saya mampu untuk lakukan suatu yang lebih baik berbanding tahun-tahun lalu.

Baiklah, sehingga jumpa lagi, buat adik-adik dan sahabat-sahabat perubatan, selamat bercuti, selamat berjalan-jalan ke sinai, luxor, bahariya, euro mahupun turki (tengah femes kisah keheroan Erbakan di pentas forum ekonomi dunia) dan selamat kembali untuk bersama-sama bersiminar 'kehidupan dan kematian pada 11 & 12 Februari ini. Moga Allah merahmati...

Jazakumullah khairan kathira...

No comments: