Sunday, March 9, 2008

Negaraku Malaysia...

Semalam adalah hari yang cukup seronok. Cukup mengembirakan. Dan mungkin cukup bererti bagi insan-insan yang selama ini sering melaung-laungkan keadilan dan kesejahteraan buat negara tercinta Malaysia.Kegembiraan yang pada pengamatan saya mungkin turut dikongsi oleh mereka di dalam BN sendiri bagi memberikan mesej kepada pemimpin mereka untuk tidak terlalu angkuh di dalam pentadbiran.

Dengan lima buah negeri yang dimenangi oleh pakatan BA, dan penafian 2/3 majoriti BN di parlimen mudah-mudahan akan memberikan signal kepada semua pihak agar melaksanakan pentadbiran dengan lebih telus dan bersih, jika tidak, anda akan merasai padahnya pada PRU ke 13 nanti. Walau sedikit sedih apabila negeri sendiri masih tidak dapat dimenangi kembali, setinggi-tinggi syukur kepadaNya atas kurniaan rasa kegembiraan ini. Mungkin rakyat Terengganu akan boleh kembali menilai dan cuba melakukan sesuatu juga pada PRU yang akan datang.

Apapun yang penting, pilihanraya telah berlalu, kemenangan telah dicapai dan bagaimana untuk diisi kemenangan tersebut. Doa saya agar pemimpin-pemimpin yang dipilih dapat melaksanakan amanah ini dengan telus bagi mengubah dan menyediakan landskap baru bagi Malaysia untuk kemaslahatan generasi yang akan datang. Yang kalah juga tidak lari daripada tanggungjawab yang sama. Teruskan dakwah, teruskan mendidik dan mengislah diri dan masyarakat, kembali ke medan 4 ke 5 tahun lagi yang akan datang.




"Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan (semasa engkau wahai Muhammad berjaya menguasai negeri Mekah); Dan engkau melihat manusia masuk dalam agama Allah beramai-ramai; Maka ucapkanlah tasbih dengan memuji Tuhanmu dan mintalah ampun kepadaNya, sesungguhnya Dia amat menerima taubat."

No comments: