Friday, April 25, 2008

Tagged?

Entry ini sekadar untuk memenuhi permintaan adindaku Muhammad Nazrul Syazwan bin Kamarul Arifin (Punyalah panjangnya nama dan indah bunyinya, tapi warouq juga yang dipanggil orang…). Setelah di’tagged’ maka peraturan yang memerlukan saya menyenaraikan 8 fakta mengenai diri sendiri dan mentag 8 orang lain menjadi kerja tambahan saya di kala ini. (Hai… senang-senang je menambah tugas yang sedia ada ya)

Jadi 8 facts about drkadir;


1. Penyabar dan Pemarah
Saya seorang yang penyabar sejak akhir-akhir ini namun tidak bermakna saya tidak boleh marah atau tidak akan marah pada waktu-waktu yang memerlukan.

2. Perasa dan Pelupa
Saya mungkin seorang yang cepat terasa walau dalam masa yang sama cepat pula untuk kembali melupakan apa yang berlaku dan cuba buat tak ada apa-apa.

3. Kesukaan dan Kebencian
Saya seorang yang sukakan kesempurnaan (dan untuk itu pastinya Allah lah yang paling sempurna dalam setiap sesuatu) namun tidak bermakna saya bencikan kecacatan. Pada saya, walau kita tidak akan sampai kepada kesempurnaan namun berusaha kearahnya dan mencuba melakukan yang terbaik adalah suatu yang dituntut.

4. Pendiamnya saya
Saya seorang yang pendiam. Mungkin ramai yang tidak percaya, namun bagi mereka yang selalu berkomunikasi dengan saya, atau selalu bertemu dengan saya, mereka akan dapati saya lebih suka mendengar daripada berbicara.

Masa-masa dahulu...

5. Saat paling kosong dalam hidup saya mungkin selepas menduduki UPSR. Terasa cukup kosong hidup ini dan seringkali berfikir-fikir mungkin tak lama lagi aku nak mati…

6. Saya pernah meminati ilmu cakerawala dan kaji bintang. Pernah suatu ketika saya bercita-cita menjadi seorang ahli astronomi. Namun Dia telah menentukan saya dalam bidang ini. Mungkin suatu masa saya nanti saya masih berpeluang untuk cuba mengkaji alam ciptaan Allah yang maha luas ini.

7. Semasa di SHAMS saya tidak tinggal di asrama, suatu yang menjadikan saya rasa sedikit ketandusan pengalaman kerana kehidupan di asrama punya pelbagai cerita dan kisah yang hanya diketahui oleh mereka yang mengalaminya.

8. Saat yang paling warna warni dalam hidup saya adalah ketika berada di INTEC. Walau hanya 3 bulan di sana, di sana saya mula menjadi nakal, di sana juga saya mula terlibat dengan gerakan islam, di sana juga saya mula mengenali dakwah, di sana juga saya bagai terawan-awan mengikut angin yang bertiup.

Tamat akhirnya…

Warouq, adikku sayang, hanya itu sahaja yang dapatku coretkan berkenaan diriku, 4 perkara berkenaan sikap dan feilku dan 4 perkara berkenaan masa laluku, selebihnya pastinya engkau lebih mengenali diriku. Tapi kalau-kalau rasa tak kenal juga lagi, lepas-lepas ni la kita taaruf lebih lagi. Takkan semuanya ingin kucoretkan kat sini. Apapun insan bernama drkadir ini seorang yang mungkin agak sukar difahami…

Oh ya, tentang 8 nama yang perlu ditag itu, saya tangguhkan ke masa yang lain, apatah lagi tidak sanggup untuk mengenakan orang lain sama. “Tapi Abang Kadir, mender ni bagus, boleh rapatkan ukhuwah dan kita dapat lebih kenal kawan-kawan kita!” Mungkin, tapi saya sendiri tidak berminat untuk mengenali seseorang dengan cara ini. Saya lebih suka melihat,memerhati, mendengar, dan menilai akhirnya, untuk mengenali mereka yang berada di sekeliling saya. Moga Allah kurniakan saya sahabat-sahabat yang baik seperti anda semua yang sentiasa menyeru kepada kebaikan dan sentiasa nasihat-menasihati kepada kebenaran dan kesabaran.

Dah semua, jom study plak. Exam tak lama lagi. All the best buat semua. Study baik-baik, Doa banyak-banyak, main ala kadar tawakkal tinggi kepadaNya...

Wallahu a’lam

PS: Saya juga kemudiannya ditagged oleh Safwan si reporter PERUBATAN. Dahla wan, kire sekali la ni ya.

2 comments:

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

sedih x dapat duk asrama ye..xpelah, pasti ade hikmah kan...:)

muhammad nazrul syazwan bin kamarul ariffin said...

tak sangke abg kadir wat btol2..huhu..terharu dengan kakanda..ngeh2..