Wednesday, June 18, 2008

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaykum dan salam sejahtera buat semua.

"Kawan-kawan semua, besok harapnya semua datang untuk pengumuman hasil daripada demonstrasi yang kita buat semalam berkenaan exam clinikal kita tempoh hari. Dr Tohir berjanji untuk memberikan keputusan samada akan diadakan ulangan peperiksaan atau meneruspakai exam yang telah kita lalui semalam. So semua harap boleh datang untuk kita nyatakan apa yang kita nak tentang exam itu" Laung Syarief selepas tamat muhadharah Clinical Pathology siang tadi.

Seperti apa yang saya sebutkan semalam, seusai menduduki peperiksaan tersebut, pelajar-pelajar arab telah membuat satu demostrasi di hadapan pejabat wakil kuliah membantah soalan yang lari daripada muqarrar yang telah diberi sebelum ini.

Suatu yang tidak menghairankan saya bahkan semasa peperiksaan sedang berlangsung pun, pelajar-pelajar arab ini sudah bising-bising dengan menyebut, "eih dah? Musy maul kida leih?" (ape ni, tak patut soalan macam ni keluar)

Mereka terus membuat bising sehinggalah doktor-doktor yang menjaga peperiksaan menjerit "wa ba'din!" dan menyuruh mereka semua senyap serta menumpukan perhatian menjawab soalan masing-masing.

Saya sendiri, pastinya tidak menghiraukan apa yang berlaku dan terus menjawab soalan-soalan yang cukup memedihkan itu. Kesemuanya seakan-akan kabur untuk saya dan saya hanyalah menjawab kesemua soalan itu dengan menggunakan maklumat-maklumat basic yang saya ada untuk mencari apa yang sebenarnya dikehendaki oleh soalan-soalan tersebut. Hanya doa saya panjatkan supaya apa yang saya jawab itu tepat dengan apa yang dikehendaki.

Namun mendengarkan perkembangan ini saya sedikit gusar dan risau sekiranya peperiksaan ulangan yang akan diadakan melewati tarikh 4 Julai yang menjadi tarikh pulang saya ke Malaysia. Selepas ini, saya akan menduduki kertas MCQ untuk Paed pada 25 Jun dan akhirnya 10 markah untuk clinical patho pada 1 Julai ini. Hanya doa saya pohonkan untuk Dia memberikan apa-apa yang terbaik buat saya insyaAllah.

Apapun buat sahabiah-sahabiah saya yang langsung tidak kelihatan di muhadharah clinical patho akhir-akhir ini. Hadirkanlah diri kalian semua besok ya. Hingga jumpa di kuliah.

Jazakumullah Khairan Kathiraa...

No comments: