Wednesday, June 25, 2008

Helikopter...

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaykum dan salam sejahtera buat semua.


Pada suatu hari, seorang detektif dikehendaki menyelesaikan satu kes. Kes kemalangan udara yang melibatkan sebuah helikopter yang dipandu oleh dua orang juruterbang. Peti hitam milik helikopter itu ditemui. Detektif tersebut mendengar perbualan yang berlaku antara kedua-dua juruterbang tersebut sebelum nahas itu berlaku.



Juruterbang 1: Cerah cuaca hari ni kan? seronok...

Juruterbang 2: A ah, hari cuaca baik, cuma sejuklah sini.

Juruterbang 1: Oh ya? ....

perbualan itu terputus di situ dan akhirnya helikopter itu pun terhempas. Pada pandangan anda, apakah sebabbya helikopter itu boleh terhempas? Ha jawab, jawab. Katak hari tu tak jawab lagi.



hihi key sambung study...

Jazakumullah Khairan Kathiraa...

10 comments:

annur said...

salam alaik..
saya rs sebb kan juruterbang tu kate sejuk kan..so die peluk tubuh die.. then juruterbng satu lagi g tolong amik kan baju sejk...so xde org pandu helikopter..then..terhemapass...
x tau la btul ke x..mcm x btull tp xpe..nk bgtau jugakk..hehehe.so mr pres..apa jwpn sbnye ??

alexmari said...

saya rasa, dia pegi bkak tingkap kapal terbang tu, tu sbb sejuk kot, hehe, bila dah bukak tu tahu3 jer la apa jd..btol??

c's radin said...

Salam.. erk, kenapa mesti teka teki?

adoi.. tau.. tau, tapi dah lupa sangat sangat.. yang entry katak tuh katne? tak nampak pun

Dr Kadir said...

emm mungkin juga, tapi tak tepat dengan apa yang dijumpai oleh detektif tadi.

entry katak tu di sini,

http://drkadir.blogspot.com/2008/06/mohon-permisi.html

Anonymous said...

sebab dia tutup kipas helikopter tuh.

kaherahmari said...

habistu apa jwpnnya abg kadir?

Dr Kadir said...

yer betul... sbb juruterbang kedua tu pi tutup kipas helikopter tu.

Emm... anonymous la plak yang jawab. so takleh bagi hadiah la.... :D

Buat yang lain, terima kasih kerana mencuba. Doakan kami imtihan esok.

Dr Kadir said...

ops sorry, i mean juruterbang pertama.

Otai Besar said...

Sebab mereka mengalami hypotermia lalu mati.
Apa ? Dah takleh teka lagi ?

Dipermudahkan exam bagimung insyaAllah

Umar eL-MujaHid said...

cam pernah dengar jer cite nie...
tapi kat mane ek???